Nom: Joan López
Edat: 35
Professió: Cambrer
Trajectòria de
la seva competició:
Faig Supermotard
des de l´ any 2005, he acabat quart,
tercer i dos anys en segona posició.
Situació actual
a la temporada:
Aquesta temporada va prou bé, estic liderant el
campionat de Catalunya i el de Espanya, això si, amb molt poca diferència
respecte al segon i tercer.
Des de quan, a
on i qui et va aficionar al motociclisme?
De ven petit ja tenia inquietud per les motos, recordo
que amb sis anys ja mirava les carreres a la televisió i anava a Molins de Rei
a veure les Curses del campionat d´ Espanya de MotoCross que feien al “Terral”,
em portava el Manel (un gran amic de la família) i era amb ell també, que comentàvem
les carreres que feien a la tele.
Com
t’organitzes per entrenar, competir, dirigir un negoci, la família…?
La gent que m´ envolta, m´ ajuda molt. Els
entrenaments en moto, acostumen a ser
molt divertits, intento anar sempre amb bona companyia. Les competicions ja son
una mica mes complicades, no disposo de massa temps per preparar-les degut a la
feina. Dirigir el negoci, no puc dir que sigui fàcil però tampoc difícil, tinc
la sort d’ haver format un grup de treball molt bo i em faciliten la feina. La família,
viu les carreres amb tanta passió com jo i això també m´ ajuda molt.
Quantes
persones componen el teu staff tècnic i quines funcions té cadascú?
Sobretot som un grup d´ amics, que ens apassiona anar
en moto. Ho fem per que ens agrada.
Tenim un cap d´ equip i un mecànic/assistent per pilot, que en el nostre cas
som quatre pilots a l’ equip.
Quan comença la teva afició per competir amb motos?
Sempre he anat en moto, però
degut a la feina no tenia temps els caps de setmana per fe competicions. Quan
ja em vaig poder organitzar millor vaig decidir-me per Supermotard. Vam muntar
la primera moto amb la ajuda de Tallers Fran&Per, després vaig rebre molta
ajuda Motos Principe i TRC,aquest any la moto la prepara Suzuki Català.
Recordes la teva primera moto?
Recordes la teva primera moto?
Vaig començar amb una Rieju molt vella que teníem a casa fins que la vaig
fondre, i desprès de haver treballat tot l´ estiu en van comprar la primera
moto, una Rieju RS1.
Perquè Supermotard i no una altra especialitat?
El Supermotard
es molt divertit, es una barreja de dos especialitats, son motos de Cross amb
rodes de asfalt i fa una combinació molt atractiva. Tenir una bona moto es
importat, però jo crec que es una especialitat que el pilot conta molt i fa que
les curses siguin molt competides.
Les
altres especialitats també m´ agraden, sempre que puc vaig a entrenar MotoCross
i fins fa poc he tingut moto de carretera i em fet algun viatge am la colla de
motards del Papiol.
El Supermotard combina l'asfalt amb la terra, on disfrutes mes?
El Supermotard combina l'asfalt amb la terra, on disfrutes mes?
Depèn
del circuit, hi ha circuits que m´ agrada molt la part d´ asfalt, però jo soc
mes hàbil a la terra. Cada circuit te el seu encant i generalment preparen be
la zona off-road.
Fora de les curses com ha de ser la preparació física
d'un pilot de Supermotard? És molt important?
Estar bé
físicament es important a tots el esports,
jo tinc la sort de poder comptar amb l’ experiència del Julio Laffaure
(Cem Papiol), que es una garantia, per que ell ja sap com planificar-me els
entrenaments per poder donar de el màxim a les curses.
A les curses, com prepares la moto i l’estratègia a
seguir?
La moto
la prepara l´ Eduard Català al taller i després a al circuit les acabem de
posar a punt. La estratègia de la cursa varia depenent de la posició de la
sortida, normalment la plantegem entre l´ Eduard, el Lluc (el meu
mecànic/assistent) i jo.
Com veus els teus rivals?
Cada
dia estem tots més preparats, en quant a moto i pilotatge, però lo que jo
destacaria es el bon ambient que es respira al Supermotard, som com una família
excepte en el moment de la cursa, que ningú regala res.
Quin es el teu objectiu aquesta temporada?
Disfrutar al màxim de les
curses i mirar d´ aprendre cada dia que pujo a la moto.
Tres consells per algú que vulgui començar...
S´ ha d´ entrenar abans de
competir, tant de pilotatge com de físic.
No voler corre més de lo que un
pot donar de sí mateix.
I sobre tot gaudir de l’ esport
que fas, si no es així, millor deixar-ho perquè pots prendre mal.
Vols afegir alguna cosa?
Vull
donar les gracies a tota la gent que m´ ha ajudat i a la gent que em continua
ajudant. Sense el suport de tots ells, no crec que encara estigués corrent en
moto, tinc la sort d’ estar rodejat de bons amic i bons companys i això em fa
el dia a dia més fàcil i més per poder entrenar tant al Cem Papiol.
Aquest any "SI" Joan....a mes a mes sera merescut per treball, constancia, tecnica mentalitat i equip! ho tens tot i t´estarem arropant!!!!!
ResponEliminaAnim gentelmen drive!
(5)